Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства. Як їм це вдається?
Шахраї добре знають, на які больові точки «натиснути», аби отримати необхідну інформацію.
В основі більшості легенд аферистів – тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди ‒ це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з вашого рахунку намагаються зняти кошти.
За таких умов у потенційної жертви відключається критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки.
В межах кампанії #ШахрайГудбай збережіть або запамʼятайте основні індикатори розмови з шахраєм
Припиніть розмову, якщо:
- запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки;
- керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо);
- просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
- лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
- просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.
Неважливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи НЕ ПРОСЯТЬ вас виконати подібні дії.
Якщо ви повідомили шахраєві:
- реквізити картки, банківський код із смс – негайно заблокуйте картку в додатку чи телефонним дзвінком в контакт-центр банку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу;
- пароль до інтернет-банкінгу – негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.
Якщо ви стали жертвою шахрайства – заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.
Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.